کلینیک دکتر نایینی

لیفت لثه و مزایای آن

لیفت لثه و مزایای آن

نویسنده:drnaaeini | 28 دی 1402 |

لیفت لثه

اگر تا به حال فکر کرده اید که چیزی در مورد لبخند شما درست به نظر نمی رسد، اما دندان های شما در وضعیت خوبی قرار دارند، ممکن است “لبخند لثه ای” داشته باشید. لیفت لثه می تواند کمک کننده باشد.

لیفت لثه که به نام کانتورینگ لثه یا ژنژیوکتومی نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی دندان است که در آن دندانپزشک شما از لیزر برای برداشتن بافت لثه اضافی بالای دندان ها استفاده می کند.

لثه های شما ممکن است به دلایل متعددی از جمله بیماری لثه یا دندان های کوچکتر از حد معمول، بیش از حد بر روی دندان های شما فرود آیند.

بدون توجه به علت، لیفت لثه مزایای متعددی دارد که در پایین به تعدادی از آن اشاره شده است.

 

 

لیفت لثه لبخند شما را متقارن تر می کند

اگر دندان‌هایتان یکدست است، صاف کردن خط لثه‌تان، لبخند شما را متقارن‌تر و جذاب‌تر می‌کند. قبل از عمل لیفت لثه، دندانپزشک شما از یک خودکار دندان برای ترسیم خط لثه جدید شما بر روی لبخند شما استفاده می کند.

سپس از لیزر برای برش دادن ملایم بافت لثه اضافی زیر این خط استفاده می کنند. نتیجه لثه هایی است که صاف و یکدست هستند و به لبخند شما کمک می کنند یکدست تر و متقارن تر به نظر برسد.

 

به دندان های شما کمک می کند بهتر دیده شوند

لیفت لثه می تواند ظاهر دندان ها و همچنین لثه های شما را بهبود بخشد. بلند کردن لثه ها بیشتر دندان های شما را در معرض دید قرار می دهد، بنابراین آنها سالم تر، پرتر و طولانی تر به نظر می رسند. بسته به آناتومی دندان شما، لیفت لثه حتی ممکن است جایگزینی برای روکش دندان باشد.

بهبود ظاهر دندان‌های شما ممکن است برای اعتماد به نفس و تصویر شما معجزه کند!

 

از بیماری لثه جلوگیری می کند

گاهی اوقات باکتری ها می توانند در زیر بافت لثه در مناطقی که دسترسی به آن با مسواک یا نخ دندان دشوار است، قرار گیرند. هرچه بافت لثه شما بیشتر باشد، مکان‌های بیشتری برای پنهان شدن باکتری‌ها وجود دارد و احتمال اینکه این باکتری‌ها منجر به بیماری لثه شوند، بیشتر می‌شود.

کانتور کردن لثه به جلوگیری از رشد باکتری در این نواحی کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد.

 

طول درمان کمی دارد

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد لیفت لثه وجود دارد این است که این عمل و بهبودی سریع و آسان است. قبلاً یک روش نیمه جراحی بود که نیاز به بهبودی طولانی داشت.

از سوی دیگر، فناوری لیزر، ناراحتی و بهبودی را به حداقل می رساند. ممکن است لثه‌های شما برای چند روز متورم شوند، اما می‌توانید ظرف یک روز هر چه می‌خواهید بخورید و بنوشید. لثه های شما در عرض یک هفته به طور کامل بهبود می یابد.